Els Castellers de Terrassa, Castellers d’Altafulla, Xiquets de Cambrils i Xiquets de Reus ens havíem de trobar a la plaça del Mercadal aquest proper dissabte 26 d’octubre per celebrar la diada que posa punt i final a la temporada de la colla local, els Xiquets de Reus.

Conjuntament, i de forma consensuada, però, hem decidit les quatre colles implicades suspendre la diada i els actes festius que seguien a la mateixa.  Creiem que, després dels successos d’aquests darrers anys i més recentment i accelerats a inici de la setmana passada fruit d’una Sentència del Procés injusta i desmesurada contra uns líders democràtics i socials, la diada i els actes posteriors són incompatibles amb la situació que es troba immers aquest país actualment. A més, a la mateixa hora i a Barcelona se celebrarà una manifestació unitària que altera el dia a dia, encara més, i la dinàmica de les colles.

Amb aquesta suspensió volem mostrar el nostre suport i el nostre escalf a les famílies de les més de 40 preses polítiques que actualment tenim al país, també volem mostrar la solidaritat amb tota la gent que està lluitant i  mantenir-nos fidels als principis i valors castellers que tots i totes compartim. Alhora, també condemnem enèrgica i fermament la repressió que estem patint per part d’unes forces policials i uns governs que sembla que no tinguin fi.

Seguirem fidels a uns valors democràtics, socials i col·lectius. Perquè el dret d’autodeterminació i la defensa d’aquests drets no són delicte. I és per això que també encoratgem a aquells castellers i castelleres que així ho sentin a mostrar-se ferms i trobar-nos als carrers i les places durant els actes i mobilitzacions d’aquests dies.